7 maja 2020
Chcesz sprzedawać online? Sklep internetowy jest dla Ciebie!
Forma sprzedaży online staje się obecnie coraz popularniejsza z uwagi na wygodę, jeśli zastanawiasz się na jakiej platformie zbudować sklep internetowy warto poznać trochę informacji o platformach na których może zostać zbudowany.
Sklep internetowy może zostać zbudowany na różnych silnikach, skupię się tutaj jednak na trzech głównych. Każdy ma swoje wady i zalety o których postaram się pokrótce opowiedzieć. Ważną informacją jest to, że posiadając sklep na tych rozwiązaniach jest on w pełni Wasz. Nie opłacacie żadnych abonamentów oraz nie macie nałożonych ograniczeń od dystrybutora jak w przypadku modelu SASS.
Sklep internetowy na WooCommerce
WooCommerce to bardzo rozbudowana wtyczka do WordPress, która dodaje możliwość zakupów na stronie. Jest to pełnoprawny sklep internetowy, bardzo łatwy w obsłudze a przede wszystkim w dalszym rozwoju. Zaletą WooCommerce jest bardzo duża baza darmowych a także płatnych wtyczek (które są w przyzwoitych cenach). Dzięki którym można naprawdę zrobić prawie wszystko bez konieczności tworzenia rozwiązań od podstaw, co zwykle jest kosztowne. Wbrew niektórym opiniom, nie jest on jedynie polecany do małych sklepów. Bez problemu można zrobić z jego wykorzystaniem sklep internetowy który będzie miał 10 000 produktów. Przy dużej ilości produktów jak i dużym ruchu ważną rzeczą będzie serwer, jest on istotny przy każdym silniku sklepu.
Sklep internetowy na PrestaShop
PrestaShop to dedykowane rozwiązanie pod sklepy internetowe. Umożliwia on już na start dużo opcji w sklepie i posiada dobry interfejs użytkownika. Rozwiązanie to jest zalecane do większych sklepów gdzie ilość produktów będzie przewyższała 15 000. PrestaShop tak jak WooCommerce jest silnie rozwijaną platformą przez użytkowników. Mamy tutaj jednak mniejszą ilość darmowych wtyczek, a te płatne są niestety zwykle dużo droższe od tych na konkurencyjnej platformie. Sam proces development jest również bardziej czasochłonny przez co finalnie bardziej kosztowny. Zatem, dla większych projektów z dużym budżetem jest to bardzo dobre rozwiązanie.
Sklep internetowy na Magneto
Jest to najbardziej zaawansowana platforma z całej trójki. Dedykowana jest jedynie w przypadku gdy sklep internetowy ma być naprawdę duży, ma on zawierać sporo integracji oraz zaawansowanych funkcjonalności. Magneto umożliwia łatwe zarządzanie dużą ilością produktów, zarządzanie kilkoma sklepami, a także rozbudowane analizy poprzez integrację z Google Analytics. Jest to jednak zdecydowanie najdroższa spośród wszystkich wymienionych platform. Wymaga dużego nakładu pracy a panel zarządzający nie jest już tak intuicyjny jak na platformie WooCommerce czy PrestaShop. Warto wspomnieć, że aby platforma ta działała z taką sprawnością jaką oferuje, potrzebny jest już naprawdę dobry serwer. Magneto przeznaczony jest już dla tych największych graczy, więc jeśli nie posiadasz sklepu AGD który ma tysiące produktów oraz kategorii i musi konkurować z największymi w branży. Nie zaprzątaj sobie głowy tym rozwiązaniem a skupić się na poprzednich.
Na jakiej platformie zbudować sklep internetowy? – Jaki jest mój wybór?
Dla zdecydowanej większości polecam WooCommerce, ponieważ może on obsłużyć naprawdę dużą ilość produktów, zamówień oraz ruchu użytkowników. Sklep internetowy oparty na WooCommerce posiada bardzo łatwy i intuicyjny panel zarządzający. Umożliwia prostą edycję, ma dużą społeczność oraz jest przyjazny w działaniach SEO. Przede Wszystkim jest najtańszym rozwiązaniem z wyżej wymienionych. Tak więc, w zależności czy potrzebujemy dedykowanego projektu sklepu czy zadowoli nas dostosowanie gotowego motywu pod wybrany brand, cenowo powinien znajdować się w zasięgu każdej firmy.